Veel gestelde vragen

Waarop toetsen jullie mijn aanvraag?
In je aanvraag wordt er getoetst of je over voldoende bestedingsruimte beschikt. Deze bestedingsruimte berekenen wij als volgt: (Gezamenlijke) inkomsten – woonlasten – verplichtingen voor openstaande leningen. Hiervoor zijn duidelijke regels opgesteld door de AFM.

Hoe verloopt een financieringsaanvraag bij jullie?
Je voert de gegevens in en wij streven ernaar om binnen enkele minuten een voorlopige uitslag te geven. Bij bedragen boven de € 5.000 of bij een zakelijke financiering duurt dit proces langer; dan zal dit in de meeste gevallen binnen 1 werkdag zijn. Bij een goedkeuring ontvang je een bericht en kun je op mijn-aanvraag.nl via je persoonlijke inlogpagina de overeenkomst, de algemene voorwaarden en het incassoformulier inzien en downloaden. Ook kun je via je persoonlijke mijn-aanvraag pagina de benodigde bewijsdocumenten uploaden. Zodra alle documenten verzameld en compleet zijn, sturen wij deze door naar de kredietverstrekker om de opgegeven gegevens te controleren. Binnen 2 werkdagen ontvang je de definitieve uitslag. Bij een definitieve goedkeuring kun je afspraken gaan maken met de winkelier over de levering/het afhalen van de aankoop. De uitbetaling zal óf aan jou óf aan de winkelier plaatsvinden.

Welke documenten moet ik aanleveren als ik een lening wil afsluiten?
Nadat je aanvraag is goedgekeurd, kun je op mijn-aanvraag.nl via je persoonlijke pagina inloggen en zien welke bewijsdocumenten je nodig heeft. Dit wijst zich vanzelf. Bij het afsluiten van een lening dien je minimaal de volgende documenten aan te leveren: – kopie geldig legitimatiebewijs; – kopie salarisstrook/uitkeringsspecificatie (maximaal 2 maanden oud); – kopie bankafschrift van een volledige kalendermaand (maximaal 2 maanden oud). Je woonlasten en inkomsten dienen hierop zichtbaar te zijn. Heb je een partner? Dan hebben wij deze documenten ook van je partner nodig.

Wat gebeurt er met de door mij aangeleverde documenten?
De documenten die je hebt aangeleverd, worden direct na het afronden van je aanvraag en nadat wij deze bij de kredietverstrekker hebben aangeleverd door ons vernietigd.

Moet mijn partner mee tekenen?
Je partner moet mee tekenen wanneer je gehuwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt. Daarnaast dienen wij een kopie van zijn/haar legitimatiebewijs, salarisstrook en bankafschrift te ontvangen. Je persoonlijke documenten uploadpagina vraagt uitsluitend om de benodigde bewijsstukken.

Doen jullie altijd een toetsing bij Bureau Krediet Registratie (BKR)?
Wettelijk zijn wij verplicht om een BKR toetsing te doen om te bepalen of wij jou verantwoord een financiering kunnen bieden. In de meeste gevallen wordt deze BKR toetsing gedaan door de kredietverstrekker.

Bij welk bedrijf kan ik overgaan tot aanschaf?
Zolang het maar een aankoop bij een winkelier betreft, ben je vrij om te kiezen waar je het product aan wil schaffen.

Wordt mijn financiering geregistreerd bij het BKR?
Ja, je financiering wordt geregistreerd bij het BKR maar wel pas als deze daadwerkelijk is uitbetaald. De kredietverstrekker is wettelijk verplicht je financiering te registeren bij het Bureau Krediet Registratie te Tiel.

Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een financiering?
Je bent minimaal 18 jaar en maximaal 73 jaar oud. Je bent woonachtig in Nederland. Je hebt inkomen vanuit loondienst, een uitkering en/of zelfstandig ondernemerschap (Let op: niet elke uitkering wordt geaccepteerd). Je hebt geen negatieve BKR-registraties.

Kan ik mijn studiefinanciering gebruiken voor een lening?
Nee, studiefinanciering is een lening die gebruikt dient te worden om je studie mee te bekostigen. Om die reden wordt studiefinanciering niet gezien als inkomen voor een financieringsaanvraag.